Februari resultat 29 dagar

Efter 29 dagar av bättre kost och kontinuerlig motion och inget socker så stod vågen på:

-5.3 kg sedan start och 1 februari.

Det har gått ganska lätt, även om slutet var lite tuffare. Igår lördag åt jag min tillåtna semla. Den var god första tuggorna, fick sedan gröpa ur den mesta mandelmassan eftersom den var för söt. Efteråt mådde jag fruktansvärt illa. När jag skulle sova kände jag mig bakis och mådde så dåligt att jag funderade på att spy upp semlan för att kunna somna.
Ät inte socker blir kontentan? Eller chocka den åtminstone inte efter 32dagar utan socker.

Ny plan för mars är att jag äter en portion frukt/bär varje dag. Det känner jag dock inget behov av att göra alla dagar heller, vilket känns skönt. Jag tillåter mig också en portion av en godsak en gång per vecka. Denna vecka blev det då en semla, men jag mår fortfarande lite dåligt vid tanken på socker så kanske inte blir något alla helger ;)

Imorgon är det dags för veckans invägning och jag är ganska inställd på att jag inte kommer att ha nått planen på 72 kg, för NU är verkligen mensen på intåg. Brösten blir som vattenballonger. Men det borde betyda fina siffror nästkommande måndag då "vattnet har gått" ;)


Kommentarer
Postat av: anna

Tack för din fina kommentar Anna :)

Stängerna har jag shoppat på Ebay. Finns i alla möjliga utförande så det måste du kika in. Lite kul att gå på loppis och ta vara på gammalt porslin. Vill man ha en personlig ge-bort-present är ju ett kakfat ypperligt. Behöver ju inte vara godsaker på utan kan ju lika gärna vara frukt :)



Jag måste säga att du är jätteduktig som bemästrat sockret. Och klart man måste få unna sig för annars vore det inge roligt men såklart i lagom mängder :) Snart är du under 70, inte långt kvar alls nu :D Heja heja dig! Ha en fin kväll. Kramkram anna

2012-03-04 @ 16:38:11
URL: http://annarom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0