Nu har jag landat

Både på det mentala planet och med planet på Arlanda. Egentligen har vi varit tillbaka i Svea i en vecka, men jag behövde lite återhämtning och dagar av att bara stirra i taket eller på kassa tv-serier.

Tiden i Afrika var fantastisk. Jag kan rekommendera Gambia för den som vill uppleva något annorlunda ifrån svensk natur och kultur. Men efter två veckor av underbar värme var det ändå skönt att komma tillbaka till den svenska menatala kylan.

Gällande vikten så har jag väl tappat konceptet lite. Jag har inte haft tillgång till min våg just nu, och känner ingen direkt skillnad på mina kläder, men jag borde verkligen ha gått upp i vikt. Visserligen åt vi inte en massa glass och drack läsk dagarna i ända (även om en och annan drink slank ned), däremot är den gambianska maten väldigt rik på kolhydrater. Till frukost kunde jag välja mellan toast och bönor eller en enorm tallrik frukt, när jag bad om yoghurt till frukost blev jag utskrattad.. Och till middagarna var det överfyllt av vitt ris och pasta.
Nåväl, nästa vecka ska det bli hårdkör och nya utmaningar jag har på lut. Tills dess ska jag landa lite till ;)

Tänkte bjuda på några av mina favoritbilder som jag tog där, men bloggen vill i dagsläget inte samarbeta på den punkten..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0