What to do?

Har en liten motivationsdipp just nu. Har inte kunnat låta bli att väga mig flera gånger den här veckan (inte bra) och som mest visar vågen ännu bara minus 2hg sedan måndagen.

Jag vet, man kan hamna på en platå. Men det brukar, eller har faktiskt aldrig hänt mig då jag skött kost och träning.
Jag vet, det är bara fredag idag och det kan säga klirr på söndag.
Jag vet, man ska inte använda vågen som mått, den är egentligen värdelös. Men jag har så svårt att mäta på samma ställe och då slutar det med att jag inte tror på resultatet ändå.
Jag vet, muskler väger mer än fett, kroppen har samlat vatten, jag rasade i vikt först och nu vill kroppen jämna ut det etc etc etc. Men ändå, jag vill ju ha den där moroten varje måndag - GAAAH!

Jag vet inte vad man ska säga om min kosthållning just nu. Den baserar sig mkt på sunt förnuft, små portioner och inget kvällsätande. Jag är inte rädd för vare sig fett eller kolhydrater, men har stor respekt för båda. Däremot är jag livrädd för rent socker, och har därför inte ätit vare sig frukt eller bär sedan januari.
Nu är jag rädd för att vågen visar att jag äter för lite och stresshåller vikt.
Eller att jag äter för mycket och då kanske främst kolhydrater som binder upp vatten.
Eller att jag inte äter så varierat och att kroppen därför ställt in sig på att det är detta den har att klara sig på och då planerar vikten utifrån det.

Så jag kanske borde chocka igång kroppen? Äta en fruktsallad ikväll och kicka igång maskineriet så att inte förbränningen lägger i lågväxeln? Samtidigt vill man ju inte få i sig onödigt socker ifall det inte är där problemet ligger..

Kommentarer
Postat av: Natalie

men ät frukt människa!

2012-02-17 @ 14:23:45
URL: http://nujavlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0