Fel val

Fruktsalladen i fredags var en dum tillåtelse. Jag har mått riktigt bra i över två veckor utan socker och frukt. Hade gett mig tillåtelse på frukt en gång i veckan och hade inget egentligt behov av att äta ngn frukt heller.

Men så var jag ju rädd för att förbränningen gick långsamt så jag skulle kicka igång den med en skål fruktsallad. Det skulle jag inte ha gjort.
Efter en timme var kvällssnacksaren, som lyst med sin frånvaro under 17 dgr, tillbaka med besked. Jag ville ha en portion till, mer frukt, var sugen på popcorn, några mackor vitt bröd, vad som helst att äta egentligen - bara jag får det NU!!
Jag åt lyckligtvis inget av det, men suget var svårt! Ytterligare någon timme senare kom huvudvärken som ett brev på posten. Så välgörande är socker med andra ord.

Jag säger inget om att det skulle vara dåligt med frukt , människan kam äta det precis som så mycket annat. Samtidigt är det en jäkla massa socker och innehåller därtill inget som inte finns att finna i grönsaker. Jag älskar verkligen frukt, men för mig är det godis - på riktigt.


Igår var jag på tjejkväll. Med vin, chips, godis, choklad och exotisk frukt. Jag smuttade mineralvatten och dippade morötter. Jag kan inte säga att det kändes särskilt kul, men idag är å andra sidan samvetet lätt. Och om nu vågen stått lite stilla så behöver jag åtminstone inte straffa mig själv för att ha ätit fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0