Dag 3

Nu är jag inne på dag 3 som helt sockerfri. Eller, nästan helt sockerfri då.

Jag har uteslutit allt socker i mellanmålen, så ingen honung i teet och ingen frukt eller bär.
I lunch/middagsmaten har jag från början inte så mycket socker, men jag har skärpt mig på kolhydraterna och vad jag dricker till, sådana rutiner som liksom förslappades lite under jul och semester. Äter jag något som "kräver" ketchup så äter jag det, men i mycket små mängder. I övrigt är det ajöss till juicer, sylt och annat som verkligen är helt onödigt.
Till maten unnar jag mig lite citronvatten, det är den enda frukt som tillåts den här perioden :)

Det har hittills gått över förväntan bra. Jag hade en liten kort och deppig stund igår där jag tjurade över att vikten ska vara en jävla kamp resten av livet - hur mycket eller lite man än väger. I en drömvärld finge man ju stoppa i sig vad som helst utan en tanke :). Men i övrigt har jag till och med klarat mig utan fruktsuget, som brukar vara ett helvete!!

Avslutningsvis så funderar jag på att säga tack och hej till bloggandet. För nu åtminstone. Robines grupp på facebook ha egentligen helt ersatt det som jag fick via bloggen, och i den är det så mycket enklare att få kontakt och känna gemenskapen. Det är nog inte som att mina, uppskattningsvis, tio läsare per dag kommer att gråta ögonen ur sig heller ;). Jag är en usel bloggerska helt enkelt, hittar sällan engagemanget och de gånger jag kan prestera en bra text är vid tillfällen som jag verkligen känner engagemang och brinner för något. Och sådant ägnar jag mig åt i andra forum :).

Kommentarer
Postat av: Natalie

Du är superduktig Anna! Kramar till dig!

2012-02-03 @ 19:55:17
URL: http://nujavlar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: Tack för länken!! Låter ju superbra så nu har jag ansökt om att få gå med :)

2012-02-04 @ 12:06:27
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: anna

Jag tycker verkligen inte du ska sluta blogga då jag brukar vara in här rätt ofta och inspireras. Är dock inte så bra på att kommentera men nu gör jag det iaf :) Hur finner man den fb gruppen du skrev om? Jag skulle verkligen vilja vara med och peppas om man får :) kram

2012-02-05 @ 19:50:50
URL: http://annarom.blogg.se/
Postat av: Karin

Nej- fortsätt, fortsätt!!

2012-02-06 @ 14:38:17
URL: http://viktigakarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0