Vetenskapligt test av förbannade jävla stegräknare.


Skit-Asaklitt nr 1: Raderar stegen med enkelt tryck.
Skit-Asaklitt nr 2: Tycks bara registrera vänster bens steg och halverar därför stegmängden.


Jag har nu vankat av och an i huset som en osalig ande, och räknat 100 steg i huvudet åt gången. Följande resultat av registreringen fick jag fram:


Skit-Asaklitt nr 1 registrerade:        Skit-Asaklitt nr 2 registrerade:

100 steg                                               66 steg
97 steg                                                 49 steg
89 steg                                                 46 steg
99 steg                                                 61 steg
100 steg                                               54 steg
99 steg                                                 74 steg

Nu bytte jag plats på räknarna, för rättvisans skull:

82 steg                                                 60 steg
87 steg                                                 45 steg
88 steg                                                 47 steg
92 steg                                                 48 steg
95 steg                                                 45 steg
83 steg                                                 48 steg


Asaklitt nr 1 presterade lite sämre på den andra sidan om nr 2, så uppenbart är placeringen på höften ytterst viktig. Dock talar det sitt tydliga språk att nr 2 fortfarande bara räknar hälften av stegen oavsett sida.




Kommentarer
Postat av: Nenny

Lösning: En räknare på varje sida. Plussa ihop stegen vid dagens slut... ;)

2011-11-28 @ 15:52:11
URL: http://www.nennysplace.com/
Postat av: Karin

Oj, oj, oj.. Vilket jäkla skit! Jag är jättenöjd med min som jag köpte på Rusta. Försöker ibland själv räkna steg och den stämmer.

Men efter några lata helgdagar hade jag gärna sett att den hade fler steg, men det är helt och hållet mitt eget fel. På det imorgon igen bara. :)



Kram!

2011-11-28 @ 21:19:34
URL: http://viktigakarin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0