Popcorn eller inte popcorn, det är frågan




Jag har lyckats att hålla igen ganska bra hittills den här veckan. Inget godis eller andra onyttigheter och det som på sin höjd slunkit ner är lite mycket carbs och socker i form av frukt. Clementinperioden är kommen och det är satans så svårt att hålla sig borta...

Och nu är det dessutom fredag, och förvisso sa jag att det var okej att äta godis nu i helgen ifall jag ville - men det är ju så mycket bättre att inte göra det. Läste idag några visdomsord som ställde sig frågan ifall jag med denna dag ville komma ett steg närmre mitt mål, eller ett steg längre bort? Dock gör sig gottetarmen påmind och popcorn vore ju sååå gott till soffmyset.


Dagens måltider

Frukost:
1 kokt ägg
Fil med 1/2 dl mangobitar
1 clementin
Te

Lunch:
Överbliven Palak Paneer från gårdagen
Några skedar ris
Stor klick gräddfil

Tidig middag:
Ett litet fat potatisklyftor (inte överdrivet nyttigt, I know, men det var typ en handfull bara)

Kvällssnacks:
1 knäcke med smör
1 clementin
1, 5 dl mangobitar

Men jag tror nog att det blir lite pop ändå ;)



.

Kommentarer
Postat av: Natalie

8kg till jul fixar vi absolut! Vi får peppar varandra!:-)

2011-11-12 @ 05:55:00
URL: http://nujavlar.blogg.se/
Postat av: Alexi

Det verkar som om du äter väldigt lite. Gillar inte att lägga mig i andras kost trots att jag ska utbilda mig men vill gärna att folk äter hälsosamt samtidigt som de går ner. Jag tycker att alla ska få köra sin grej. Vill liksom bara veta hur du tänkt med kosten? Man kan äta mer och fortfarande rätt och få toppenresultat. Sättet du kör på kan funka och ge bra resultat men kroppen hamnar i svält och mår inte bra. Den får inte i sig alla näringsämnen. Ursäkta om jag lägger mig i ville bara se om du sett till de andra alternativen. Stort lycka till dig !

2011-11-14 @ 20:45:41
URL: http://alexistraning.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Alexi!



Och här följer försvarstalet :) ->



No worries, min kropp får oftast vad den behöver (och mer därtill..).

Jag har provat pulverdieter (aka svältdieter) i min ungdom (läs; för typ 6 år sedan), och det är ingenting jag någonsin kommer att gå tillbaka till eftersom det var de värsta veckorna i mitt liv som inte gav något tillbaka (mina åsikter där kan du läsa om i ett inlägg jag postade tidigare ikväll).

Jag har också vuxit upp med både anorexi, bulimi och en träningsnarkoman i min familj så jag har verkligen fått se prov på vad det gör med människor som inte ger kroppen det den vill ha.



Veckans skrala födointag (jag vet, när jag själv har läst vad jag ätit så skriker det katastrof rent näringsmässigt) kan förklaras av en förkylning som har däckat både mig och min aptit ganska totalt. Sömnvanorna har blivit helt omvända och frukost har skjutits fram till lunch och därför har jag inte orkat äta så mycket mer under dagen.



Vanligtvis försöker jag hålla mig till lågkolhydratdiet, en egensnickrad variant av GI och LCHF. Jag äter mindre portioner kolhydrater och äter mer fett, men hellre mer naturliga fetter i form av nötter och avokado än animaliska.

Min största utmaning, och egentliga orsak till övervikt, är att till större delen utesluta frukt i min kost. Ja, jag är en godisråtta, men framförallt äter jag väldigt stora mängder frukt som gärna sätter sig på magen. Enligt "lagen" så har jag bara runt fem kilos övervikt och därikring håller jag mig ganska konstant, so I blame the fruit!



Överlag anser jag mig vara insatt i näringslära (som vegetarian är det ju ngt som ligger en varmt om hjärtat att stoppa bra saker i kroppen), och om du kikar in om en vecka hoppas jag att du får se hur det ser ut när jag är tillbaka på min normala bana :). Om bara förkylningen släpper..



Nu blev det långt, ville mest lugna dig att allt är under kontroll. Det är helt ok och fint att folk bryr sig, och jag brukar själv allt som oftast inte kunna låta bli att kommentera när jag ser varningsklockor ;)



Kram!

2011-11-14 @ 23:26:27
URL: http://onestomachfluaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0