Dag 8, och förbannade jävla barsdieter..



Crajvings, crajvings...

Dagen började med frukostbrist (eller brunchbrist snarare då klockan osade försovning). Tänkte koka ett ägg, vilket smög sig då alla ägg gick åt igår. Likaså visade det sig inte finnas något smör till tänkta knäckemacka. Bären var slut och ingen kanel till att pimpa filen. Stirrade till sist på ett sorgligt fat med halvfrusen fil utan något till. Men i helgen var jag och köpte på mig lite goda teer som ska vara mitt godis framöver, jag kunde således lyxa till det med en kopp grönt guava-te.


Lunch hastades fram, och även om jag helt och fullt avskyr allt vad pulver- och barsdieter heter så blev det ändå en jäkla Allevo red berries.
Jag har provat att banta med pulver och bars för några år sedan, och det är det värsta jag har gjort. Yr på jobbet, konstant hungrig, kall om fingrarna och låg vaken minst två timmar per kväll med fruktansvärda matfantasier om stora tallrikar med pasta. Och vad vann jag på det? Jo, på två veckor hade jag gått ned 3-4 kg (vatten), och ungefär samtidigt som min mage hörde orden "riktig mat" hade jag gått upp allt igen.
Numer försöker jag mitt bästa att äta riktig mat utan ångest och förbud, jag äter det min kropp mår allra bäst av och blir riktigt mätt på (lågkolhydratkost). Som en bonus tappar jag vikten utan att vara depressiv och lättretlig.
Men, den var rekommenderad som måltdsersättning och den kändes betydligt mer behändig att ha med på tåget än den sedvanliga salladen med vitlökssås (som brukar väcka småsura blickar hos medresenärerna). Dock var den lika osmaklig att äta som tidigare bars (godis med bismak av proteinpulver till lunch? Uäck), och jag skulle säga att mättnadskänslan var lika med 0. Jag rekommenderar den inte!

Nu har jag istället världens kolhydratssug och antagligen lär det bli någon smörgås till innan jag lägger mig..


Brunch
ca 3 dl fil
1 kopp te

"Lunch" (yeees, det är ironi)
Vatten och Allevo red berries (do not try it!)

Sent mellanmål
1 stekt ägg
2 smörgåsar
Vatten

Middag
3 smörgåsar
2 clementiner
Te


Träning:
9 791 steg

(Jag längtar verkligen efter att få träna igen, samtidigt är jag ändå stolt över mängden promenader min förkylning till trots)


Och den här hamnar i Sverkes berömda soptunna:




Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag körde pulverdiet i 6 veckor och äter fortfarande en bar ibland. Funkar bra, även om det inte smakar så himla gott alltså..! ;)

2011-11-15 @ 19:46:18
URL: http://attblimindre.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja där håller jag med dig, pulvret klarar jag inte ens att känna lukten av :S

Men det är ju kul att det funkar för andra, vad skulle ledningen på Nutrilett annars leva på? Pulverdieter? ;)

2011-11-15 @ 20:20:15
URL: http://onestomachfluaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0