Dag 17, och stegräknar-krupp


Igår var det droppen. Jag hade stegat på i hela två timmar med friskt mod, och vad hade min jävla stegräknare registrerat när jag kom hem igen?!? Drygt 8 000 steg... (under en timme har jag mätt att jag går ca 6 000 steg). Som tur var hade jag gått sträckan tidigare och visste hur många steg det gällde.
Så idag var det ut med det gamla och in med det nya, jag var så himla trött på den gamla stegräknaren som raderade direkt som jag lutade mig en aning fram. Istället blev det den mer avancerade Asaklitt som några av er också kör med, det känns bra!

För övrigt är jag väldigt glad över att ha mina kära stegvänner :). Speciellt nu i juletid, även om jag kanske i december börjar gotta till det lite med glögg och lussekatter så betyder det inte att jag kommer att följa den tidigare trenden att samtidigt gotta ned mig i soffan.





Gällande maten måste jag verkligen få någon slags rutin på vad jag bär med mig när jag ska ut på stan. Ost, nötter, en bra yoghurt eller vad tusan som helst som inte är proppat med socker. Jag har svårt att  hitta bra saker att köpa i all hast, eftersom jag utmanade mig själv i att klara en vecka utan frukt kunde jag inte heller köpa det eller en juice/smoothie. Gick därför och svalt större delen av dagen, med endast en mineralvatten i magen, tills jag kom hem igen. Rejäl bastning på den kosthållningen!


Träning:
11' 562 steg


Kommentarer
Postat av: Karin

Fy fan vad störigt! Kan du inte slå på steg då- jag menar om du nu vet på ett ungefär hur mycket det ska vara? Det tycker jag!

2011-11-24 @ 09:36:20
URL: http://viktigakarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0