Dag 12, inflammation - en dålig start på en stegtävling


Idag har jag ränt runt på stan under förmiddagen. Mat och mellanmål har det därför blivit lite dumt med, hittade inget bra i LCHF-stil att äta. Willys serverar få alternativ som funkar utan tillagning. Eller så är det min fantasi som brister. Och frukt har jag ju en veckas förbud på.
Vad värre är, är att jag på dag 1 av stegtävlingen gick i ett par dumma skor och har nu ont av det jag tror är en benhinneinflammation. Den kommer och går i perioder av överansträngning, så jag hoppas att någon dags vila ska hjälpa. Idag går det i alla fall inte att promenera mer, kvällsprommen med hunden skar som knivar i höger smalben.. Jag får väl helt enkelt luta mig tillbaka och se er andra ta ledningen i ett par dagar ;)

Nu ska jag gå till soffan och gotta mig med te och mitt "godis" (ca 1,5 hekto oliver, kronärtskockshjärtan och fetaost i marinad)


Frukost 06.30:
4 dl fil med lite grädde

Mellanmål 10.00:
3 skivor ost med lite smör
2 dl fil

"Lunch" 12.00:
1/2 gurka jag dippade i philladelhiaost, förtärdes i bilen. .

Den riktiga lunchen 15.00:
Flygande Jakob utan banan

Kvällsmål 18.30:
4 skivor ost
1 dl fil
Några dl blomkål och gurka

Fredagsmys:
1,5 hekto marinerade grönsaker


Träning:
11'924 steg

.

Kommentarer
Postat av: Karin

Bra med steg igår MEN fy fan vad störigt med inflammationen! Men du kommer igen!:)



Jag gick på LCHF för drygt 2 år sen men fick sluta för jag fick problem med gallan. Så jag vet det där med att vara på stan och inte veta vad man ska äta. Ost är annars bra att ha i väskan.



Kul att du också har hund. Själv ska jag ut med mina hundar nu och plcoka fler steg!:)



2011-11-19 @ 12:16:24
URL: http://viktigakarin.blogspot.com/
Postat av: Anna

Väldigt frustrerande! Idag har jag röjt runt inne en del, och det har gått bra, men ger jag mig ut på en långpromenad är det nog inte vägen.. Det är iaf såpass mycket bättre idag att jag hoppas att någon dags vila ska räcka :)



Jag har också problem med gallan (särskilt vid jul), men den här veckan har det än så länge gått bra. Får väl se hur länge det dröjer innan den tröttnat..

Det finns en jättebra kur med olivolja som man kan ta emot gallsten ifall du har det än idag, Googla det! Jag har inte lyckats få i mig tillräcklig mängd olja så det har inte hjälpt helt, men många i bekantskapen har gått ifrån svår smärta till ingen smärta efter den kuren.



Ja det är toppen med hund! Min är ganska stor och energisk så det kräver nästan två timmar per dag. Många promenader som inte skulle ha blivit av som blir av tack vare honom :)

2011-11-19 @ 14:58:54
URL: http://onestomachfluaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0