Kellogs tack?








Idag gjorde jag ett test på Kellogs för att se vad de tyckte om min frukost. 2 ägg, ett fat fil, en apelsin och grönt te - något som jag känner mig väldigt mätt och tillfreds med, och får massa ork av ända fram till mellanmål/lunch.
Inte särskilt förvånande hade detta flingföretag vissa åsikter om det, eftersom man helst ska stoppa i sig deras sockrade flingor till frukost istället. Yupp - I promise, stoppa en i munnen och sug på den så känner man sockret. Jag vill också dra mig till minnes att deras "nyttiga" flingor innehåller fler sockerarter än originalet. Konstigt? Ja.
Därtill ska man helst ta sig ett glas juice, världens största sockerfälla!
Kellogs red berries är jättegott, när man vill unna sig en frukost på helgen. Men knappast som ett mål med hälsa.


Här är resultatet:


Kcal: Du behöver äta mer till frukost. Försök att äta frukostflingor eller bröd. En bra frukost kan vara mjölk, fil eller yoghurt, frukostflingor, müsli eller gröt, frukt eller ett litet glas juice, samt smörgås och pålägg.

Protein: Din frukost innehåller tillräckligt med protein.

Fett: Ditt fettintag är helt okej. Hoppas att det ser lika bra ut resten av dagen.

Kolhydrater: Dina energireserver är i princip tomma på morgonen. Du behöver äta mer flingor/havregryn/bröd, frukt och grönt för att du ska hålla dig mätt till nästa måltid.

Socker: Du äter mindre socker än de flesta. Gäller detta också för resten av dagen?

Fibrer: Din frukost innehåller inte tillräckligt med fibrer. Ät mer fiberrik mat, t ex fiberrika flingor såsom Kellogg’s All-Bran Regular. Du kan också blanda dina Corn Flakes med Kellogg’s All-Bran Regular eller All-Bran Plus. Komplettera t ex med frukt eller bär och grovt bröd. Glöm inte att äta mycket rotfrukter och grönsaker till huvudmåltiderna. Ät gärna frukt och grovt bröd som mellanmål.


Kommentarer
Postat av: Karin

Ser att du också gjort frukosttestet! :)



Vill bara meddela att mina steg för denna veckan är 93.811 steg.



Ha en trevlig helg! :)

2011-12-09 @ 11:09:38
URL: http://viktigakarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0