Invägning blogg v. 7 (mån 19/12)

Haha, vågen och jag är inga direkta vänner just nu. Särskilt inte efter att i fredags gett mig ett glädjeskutt och visat 73.5 kg, för att idag ha plussat på 5 hg. Antagligen beror det på en viss tid i månaden då min kropp suger åt sig vatten, förhoppningsvis släpper det om någon vecka.

Jag ligger något kilo efter min viktplan med detta sega nedåtgående, men fokus över jul är att inte gå upp i vikt. Vilket verkar gå bra, för jag har hittills inte alls frossat såsom jag brukar i juletid. Efter nyår åker vi till Afrika på semester och under den tiden har jag också satt ett stillastående på vikten så jag har ännu stora chanser att komma ikapp planen (jag skulle tro att det blir mycket vätska och lite mat under den perioden så antagligen går jag ned, men jag vill ändå kunna slappna av och göra precis som jag vill under semestern så det får bli som det blir).

Ja, hur såg det ut idag då? Notera att det åtminstone inte är jättelångt kvar till ett normalt BMI, något att vara glad åt :)



Start BMI: 27.8
Nuvarande BMI: 25.9  (förra v: 26) 
Mål BMI: 22.8

Startvikt: 79.3 kg
Förra veckans invägning: 74.4 kg
Idag: 74 kg
Målvikt: 65 kg

Veckans minus: -0.4 kg
Total viktminskning: 5,3 kg

Kommentarer
Postat av: Natalie

-0.4 är ju jättebra! Du får tänka på att du ändå är nere på lättvikt så det går lite långsammare :) Och som svar på din kommentar i min blogg så får vi väl se målet till jul som avklarat, haha! Jag kanske har gått 35.000steg förra veckan, har knappt gått nått utan de steg som blivit har blivit på crosstrainern! =)

2011-12-20 @ 18:18:10
URL: http://nujavlar.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det gäller väl bara att vara tålmodig antar jag, 2-4 hekto åt gången kan dock tära på tålamodet efter ett tag ;). Men jag har ju inte bråttom, ska ingen annanstans än ner ändå så :)

2011-12-20 @ 23:10:54
URL: http://onestomachfluaway.blogg.se/
Postat av: Natalie- Nu jävlar

Du och jag har nog samma storlek på inläggstexten om det är den du menar, men om du går in på design och sedan "redigera stilmall" och sedan letar du rätt på där det står



/** Post's body text **/

.entrybody {

font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

font-size: 12px; <-- DÄR ÄNDRAR DU



Och så ändrar du där det står 12 till exempelvis 14. Om du menar på rubriken till inläggen så ändrar du där det står



/* Entry headers */

h3 {

background: #FFFFFF;

font-family: Comic sans MS, Helvetica, sans-serif;

font-size: 14px; <----DÄR ÄNDRAR DU

font-weight: bold;



där ändrar du font sizen till den storlek du vill ha, jag har 24, tänk på att det kan stå andra saker innan på din, exempelvis om du har en annan bakgrundsfär, men under entry headers alltså:) Hojta igen om det krånglar :)

2011-12-20 @ 23:26:13
URL: http://nujavlar.blogg.se/
Postat av: Natalie- Nu jävlar

KAtegorierna kan jag hjälpa med imorgon! Måste sova lite nu:)

2011-12-20 @ 23:29:29
URL: http://nujavlar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0