Vad gör alla superokända människor hela dagarna?

Och framför allt, hur gör de för att komma upp i så sjukt många steg per dag?
Själv snittar man med ansträngning på 11 000 cirka. 15 000 steg vore uthärdligt, 20 000 är en ren kamp. Än så länge i varje fall.
Och det verkar också som att mitt arbete har blivit betydligt mer stillasittande än det var tidigare. När jag kommer hem är jag som bäst uppe i 4 000, men oftast långt ifrån det så det innebär att det enda som gäller är promenadskorna på och sedan ägna hela kvällen på promenadstråken.

Dagens promenadlåt är:

The Ting Tings - Shut up and let me go. Med denna rytm får man bra avstamp i stegen.



Alternativ för lugnare promenader, den där mera lövsparkar-gången i höstsolen:




Kommentarer
Postat av: Wånkan

Jag har ca 1500 steg till pendeltåget på morgonen, sen om jag åker tunnelbana närmast jobbet så har jag knappt kommit upp i 3000 steg när jag är framme. Men jag brukar variera å hoppa av pendeln tidigare och ta en morgonprommis på ca 45 min eller ta en annan tunnelbana som gör att jag iaf går 20 min till jobbet. På jobbet så sitter jag mest stilla och får inte ihop många steg där. Utan det är prommisar till å från jobbet som man får dra ut lite längre på.



Keep up the good work!

2008-10-14 @ 08:44:13
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: ullis

Jaaa jag tar alltid minst en promenad om dagen och kommer då upp i mellan 6000-9500 steg beroende på hur långt jag går.

Som i söndags när jag tog två promenader och kom upp i nästan 15.000 steg. Det är bara att traska på och kämpa aset :o)



Good Luck!

2008-10-14 @ 08:55:21
URL: http://itsnowornever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0