Stegtävling?

Promenader är ju som bekant mycket billigt och dessutom inte lika farligt för kroppen som exempelvis tyngdlyftning kan vara. Men är det inte ofta förbannat trist och tråkigt? Särskilt vid ruggiga dagar som denna är det svårt att motivera sig själv att gå upp ur en skön säng för att huttra runt ensam utomhus.
I våras höll vi i en stegtävling på jobbet, vi deltog i korpens stegtävling som hölls över hela landet. Jag var inte särskilt motiverad av att slå något rekord över alla, de värsta galningarna snittade ju på runt 40 - 50 000 steg om dagen! (vad jobbar sådana människor med egentligen? HINNER de att jobba överhuvudtaget??). Men det var däremot peppande att försöka slå sina kollegor och denna tävling hjälpte mig så långt att promenaderna, som tidigare varit så tråkiga, blev ett verkligt behov för mig. Hade jag inte gått runt 15 000 steg när kvällen kom var jag tvungen att gå ut för en extra runda runt kvarteret för att inte benen skulle klia på mig (man fick ju dessutom inte låta kollegorna gå om).

Så vad sägs? Jag har inte riktigt funderat ut detaljerna, men jag startar på måndag (varför alltid en måndag?) och tänkte varje kväll lägga in dagens steg. De som vill vara med kan ju lägga in sina steg i kommentetor-raden under på varje dags inlägg så har vi koll på hur vi ligger till gentemot varandra :).
Vi kan väl säga att tävlingen pågår under en månad till att börja med? För enkelhetens skull får alla själva räkna ut sin totala stegsumma och redovisa det på slutdatumet. Segraren vinner en "lättare" tillvaro ;).
Jag hoppas att någon är på!



Kommentarer
Postat av: Nenny

Stegtävlingar är alltid bra! Har du kollat in http://www.promenix.se/ och http://motiomera.se/ ?

Det är två olika sidor som håller koll på stegen till dig. Jag är med på båda. På Promenix man göra egna stegtävlingar. Jag har startat en för ett tag sen som heter Nennys Höstjakt.

Starta upp en tävling där vet ja!! Så slipper man sitta och räkna och föra statistik själv.

Kram

2008-10-03 @ 15:46:15
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Postat av: ullis

Jag håller med, stegtävlingar är GRYMT!

Jag deltar för andra veckan i rad nu, förra veckan höll jag i det men kolla in hos Wånkan (se min blogg för länk) och där kan du anmäla dig för det är ännu roligare när vi är flera på samma ställe.



Hejja hejja!



Tack förresten för dina fina ord angående min figur. Det är jättekul att höra och gör att jag sträcker lite extra på mig ;o)

KRAM!

2008-10-03 @ 16:06:50
URL: http://itsnowornever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0