I'm just one stomach flu away from my goal weight...

Nu får det vara bra. Slut på socker och skit. Framförallt slut på tristessätande och start för tränandet.
Mitt problem är egentligen inte att jag äter enorma mängder mat och dricker tre liter cola om dagen. Mitt problem är det där förströdda oj-nu-går-jag-förbi-en-liten-choklad-att-stoppa-i-munnen-ack-så-enkelt-ätandet. Eller när man sitter i tevesoffan och vill sysselsätta fingrarna med någon form av aktivering - alltså länsa kylen. Eller så äter jag för ätandets skull helt enkelt. Jag kan äta jordnötter och bananchips bara för att äta, trots att jag inte tycker om det.
Och kilona smög sig på, ojoj vad de smög bra tills dess att byxorna inte gick att knäppa längre.
Nu är självbilden i botten och jag kan ligga vaken om nätterna och drömma om forna dagar då klänningarna satt följsamt utan valkar. Frustrerat sömnlös för att jag hatar det extra som sitter på min kropp, främst då på magen. Det är som främmande materia på min kropp, och jag känner att det smalare jaget inom den där ytan förtvivlat längtar ut.
Jag vill inte vara pinnsmal, jag gillar mina former men nu har det gått överstyr.
Man kan väl säga som så; inom mig finns en smal kvinna som desperat längtar ut. Nu ska materian bort!

Längd: 169 cm
Nuvarande vikt: 81, 4 kg
Mål: 68 kg
Nuvarande BMI: 28, 4 (när fan blev det så högt??!)
Mål BMI: 23-24
Nuvarande midjemått: ca 100 cm (banne mig, jag är gubbtjock...)
Mål midjemått: mellan 75-80 cm
Mängd kroppsfett: ca 34%
Mål kroppsfett: Under 30%

Delmål 1: 2008-11-03. 78 kg
Delmål 2: 2008-12-01. 75 kg
Sedan tar vi det ifrån det...




ATTRAKTIVT??

Kommentarer
Postat av: ullis

Vad snäll du är som tycker att mina kilon inte sitter så illa. Det är ju så, allas kroppar är totalt olika.

Vi är nästan lika långa du och jag.



Jag är 170 cm lång.

Mitt midjemått är 100 cm. (FY tusan :o/)

Å jag väger 93,3 kg (1 oktober)



Du väger mer än 10 kg mindre än mig.

Hurra! Jag längtar dit, när jag börjar närma mig 80 och att komma UNDER 80.

Första målet är givetvis att dyka under 90.



HEJJA OSS tjejen!

KRAM

2008-10-03 @ 06:54:35
URL: http://itsnowornever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0