Anna - var är hon?

Anna har tillfälligt lagt sig i sängen och dragit täcket över sig :). Träningen ligger på extrem sparlåga och orken finns inte till att promenera, simma eller gymma. Jag går inte så mycket på mitt arbete, men jag står desto mer och benen är blytunga när jag landar i soffan efter jobbet. Denna vecka har jag ägnat en hel del tid åt att förbereda mig på högskoleprovet som skall bli av till helgen.
Men NÄSTA vecka ska det bli nya tag - banne mig. Jag har dessutom fått lite extra go tack vare en liten flirt.
Jag har precis provat två gamla klänningar som jag köpt för två år sedan och längre tillbaka. Uppskattningsvis fattas cirka 3 centimeter på varje klänning för att dragkedjan ska gå igen. Men de dragkedjorna har gått igen tidigare och det ska de göra igen!
Tack vare kontraktet med min syster har jag hållit mig borta ifrån godiset, men på grund av bristande träning är det ingen märkbar skillnad på vågen. Senast jag stod på den visade den cirka 79.9 - 80.1. Så visst är det en skillnad men inte mycket att jubla över eller något som motiverar mig nämnvärt. När det står 78 kommer det att börja pirra i magen, då vet jag att det händer något på riktigt!

De båda klänningarna har jag hängt upp på galge utanför garderoben som en morot. Till nyår vill jag knata in på SOUK, eller liknande lite lyxigare butik och unna mig en riktigt fin nyårsblåsa - men endast om vågen visar under 75 kg.

Novembers stegtävling heter naturligtvis "Nyårsblåsan" och startar den 1 november. Jag hoppas att flera är med mig! Denna gången ska jag ge er lite mer att bita i, men jag måste erkänna att ni är en tuff kamp!

Kommentarer
Postat av: Nenny

Jag e med. Jag går inte så mycket, men jag e med!

Jag vet inte om du sett Bröllopsform på 4:an... Men där provar de ju gamla (bröllops)kläder som de ska komma i på 8 veckor. Jag blir inspirerad av det.



Jobba nu på så du kommer i dina klänningar och kan köpa nytt till nyår!!

Jag hejar på dig!!

Kram

2008-10-24 @ 07:34:21
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Postat av: Wånkan

Vad har du för regler på Nyårsblåsan? Å hur länge håller den på? Ska till solen i 10 dagar och kommer då inte bära stegmätaren så flitigt.

2008-10-27 @ 12:54:46
URL: http://wankan.blogspot.com
Postat av: Wånkan

Ok, reglerna kanske syns då tävlingen blir aktiv för jag såg dom inte innan.



Även om jag inte kommer gå så mkt så blir man ju alltid mer pressad när man har en tävling.

Å denna blir ju under några dagar samtidigt som den andra för den slutar ju 6/11 om jag inte minns helt fel.



Kommer att anmäla mig!

Vad sägs om att samla till ett pris till den som vinner? Alla deltagare skickar en trisslott eller dylikt till den som stegar på mest?

2008-10-27 @ 16:31:55
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0