Ja jävlar

När jag sa igår att jag skulle ta igen nederlaget idag så skämtade jag visst inte.

Idag har jag dels gått litegrann, bland annat tog jag mig tid för en 20 minuters lunchpromenad. Men största bedriften var väl den 1, 5 timmes cykeltur jag fick då jag och en kollega irrade runt i virrvarret av vägar runt Globen och försökte hitta till en mässa som vår grönsakshandlare höll. Det borde inte ha tagit mer än cirka en halvtimme dit och tillbaka, men när man får cykla fel några gånger ökar tiden snabbt på.
När jag kom hem gick jag dessutom och körde ett program styrketräning på 45 minuter. Gött mos!

Och nu till det bästa; igår provade jag den däringa klänningen som jag nämnt tidigare. Och banne mig, blixtlåset gick igen! Om än lite trixigt och det såg ju förfärligt valkigt ut. Men igen, det gick den!

Jag tänkte börja redovisa matintaget för att motivera mig ytterligare. Det är med stolthet i rösten jag berättar att jag inte rörde annat än fruktsalladen då jag var på mässan, det stora fikabordet till trots (sedan vet jag ju att det iofs inte var någon bedrift i sig med tanke på att en fika hade kostat mig 800 kronor till min syrra...)

9.00 Frukost:
2 knäcke med smör och brie
1 dl keso med mycket kanel, nötter och torkad frukt
1 kopp grönt te med en tsk honung
1 clementin





10.30 Mellanmål:
1 clementin

12.00 Lunch:
Bulgursallad med fetaost
Vatten
1 clementin

15.00 Mellanmål:
1 kiwi
1 clementin

16.00 2 rågbröd med ost och gurka
1 kopp grönt te med honung

18.00 Kvällsmat, typ (på mässan)
1 skiva brie
ca 1 dl starkglögg
ca 1,5 dl fruktsallad med en klick grädde

21.00 Efter träning
1 kokt ägg
Vatten

(men jag känner att det inte var tillräckligt så det blir nog någon knäckemacka eller lite yoghurt och flingor till det)

Kommentarer
Postat av: Nenny

Grattis till att klänningen gick på! =)

Bra jobbat!

Kram

2008-11-06 @ 08:29:04
URL: http://nenny.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0