Helvetes jävla aj!

Dubbel-helvete egentligen. Ställde mig förväntansfull på vågen i fredags morgon. Och vad visar skithögen? 79.4 kg!! Den skulle ju visa typ 78 kg! Misstänker dock att det finns två möjliga orsaker; att jag åt sent kvällen innan, att jag byggt upp muskelvikt eller antagligen en kombination av de båda. Jag bestämmer mig för att det blir hårdträning i helgen. Promenader gym och simma utav bara attan!
Men när jag pinnade iväg på cykeln på morgonen händer det som inte får hända, jag gör en klassiker och kör ner mitt framhjul i ett tvärbanespår. Pang i backen! Förbannade mig själv och den ovälkomna smärta jag känner i mitt knä då jag stapplar de sista metrarna fram till entrédörrarna, men jag oroas främst över att jag förstört mina älskade träningsbyxor.
Det visade sig dock vara the ultimate test - trasigt och blodigt knä till trots så höll brallorna helt mirakulöst utan en endaste skråma!
Ullis, jag tror att vi kan fastställa att Röhnish har väldigt bra och slitstark kvalité på sina kläder :)


Så tack vare den nytillkomna knäskadan har jag knappt kunnat göra något alls under hela helgen. Jag har kommit upp i en ganska ynklig mängd steg och gått här och ömkat mig själv och mina grusade träningsplaner.
Men jag är redan betydligt bättre i knäet och är nog igång igen imorgon, sedan har det ju varit ganska skönt att få ta igen sig under helgen..

Imorgon har jag lång sovmorgon eftersom vi har möte på kvällen. Då jag inte hinner träna på kvällen ska jag göra det innan jobbet, det blir en halvtimmes uppvärmning i badhuset först och därefter ett program på gymet. Snälla fråga mig på tisdag hur det gick så jag vet att jag måste göra det! :)

Ha en fin söndagkväll!

Kommentarer
Postat av: Nenny

Usch då. Hoppas det läker fort!

Kram

2008-11-10 @ 08:41:57
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Postat av: Wånkan

hoppas knät mår bättre! Skönt ändå att byxorna höll, oftast grämer man ju sig mer om matriella ting när man bara blir halvtrasig å vet att man läker ihop....

2008-11-11 @ 09:01:45
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0